selamat hari merdeka+malaysia

31Ogos dan 16 September korang tahu ke tarikh apa ni.?kalau tak tahu memang MASALAH pergi masuk form 1 balik belajar sejarah lah..31 Ogos tu HARI MERDEKA dan 16 September tu HARI MALAYSIA...kepda semua rakyat2 yang berwarganegara Malaysia selamat hari merdeka dan selamat hari Malaysia...apa itu merdeka?banyak maksudnya tapi bagi akulahkan bagi aku merdeka tu bermaksud kita bebas dari penjajah2...

aku bangga jadi rakyat Malaysia..sebab apa?sebab negara yang aman?aman ke?aman la kalau tak conform aku tak boleh menaip sekarang sebab semua pergi berperang kan3...terima kasih kepada anggota keselamatan negara sebab melindungi dan menjaga keamanan negara ni..jasa korang tak aku lupakan..

kalau tidak berkhidmat untuk negara dan mati kerana sakit tiada gunanya tapi biarlah terkorban demi negara dan bangsa....kepada anggota keselamatan yang telah gugur samalah kita sedekahkan Al-fatihah mereka aman dan di tempatkan di kalangan orang2 yang soleh dan solehah...

tanah air milik kita,diberikan oleh pendekar berani
tatkala kau sujud di kaki penjajah
kita takkan kalah walaupun sampai mati
mimpi ku takkan benar untuk menjadi
terima kasih wahai pemimpin negara
kamu merupakan wira terbesar kami
jasa mu takkan ku lupa
walaupun hingga anak cucu ku nanti
tiada haluan mudah untuk kembali
kerana yang pasti yang susah bakal datang lagi
ingatlah kamu wahai anak bangsa
kita masih dijajah lagi..(copy from majalah remaja)

        


 




Comments

Popular posts from this blog

:(

kau datang lagi dalam hidup aku

FiRsT aWaRD...!!